W każdym mieście pada zdanie “O! Oni mają najlepszą pizzę!” albo “Nigdzie nie zjesz tak dobrze zrobionych owoców morza, jak tutaj”.
Jest to oczywiście mniej lub bardziej zgodne z prawdą, ale liczy się to, ile osób podziela tę opinię. W ten sposób tworzą się kultowe restauracje, knajpy, lokale czy bary, uchodzące za najlepsze w okolicy.
Jako Restaurator możesz patrzeć na nie przez inny pryzmat niż klienci, dlatego warto przy różnych okazjach dopytać rodzinę, przyjaciół o ich upodobania.
Dowiedz się, które restauracje powtarzają się najczęściej i co jest przyczyną popularności.
Może te pierogi smakują tak doskonale, bo
do sufitu zaczepione są kwiaty w powalającej ilości,
a na barowej ladzie stoi złota klatka z kanarkiem?
A te makarony są takie wyjątkowe, bo kelner dla gości jest wprost czarujący i proponuje doskonałe wino?
Te powody nie muszą być oczywiście wyszukane, może chodzić wręcz o prostotę, ale dowiedz się,
co tak przyciąga klientów do tych miejsc.
Znajdź to w swojej Restauracji lub zastanów się,
co możesz zaoferować i to zrób, a następnie przekuj w magnes.
Niemal wszystkie platformy, aplikacje i strony do zamawiania jedzenia pozwalają na sortowanie lokali pod kątem kategorii posiłku.
Oferujesz kuchnię wege? Sprawdź, jakie lokale serwują kuchnię podobną do Twojej. Możesz zacząć od miasta, w którym działasz,
ale nie ograniczaj się ani do niego, ani do kraju.
Już z poziomu samego portalu zazwyczaj masz dostęp do opisu dań, zdjęć, opinii klientów, ale przede wszystkim nazwy restauracji, która otwiera Ci drzwi do wielu możliwości.
Jeśli znasz swoją konkurencję (punkt 1 i 2, to dobry początek na jej poznanie), obserwuj jej kroki.
Na pewno większość, o ile nie wszystkie posiadają swoje profile w social mediach. Facebook jest standardem i użytkownicy często szukają na nim podstawowych informacji o restauracji, menu, promocjach i cenach.
Instagram spełnia nieco inne zadania, ale tam również możesz spodziewać się swojej konkurencji. Znaczna ilość lokali, barów, kawiarni promuje tam swoją gastronomię. Ciebie również nie powinno zabraknąć.
Facebook zupełnie za darmo udostępnia narzędzie, w którym masz dostęp do wszystkich aktywnych reklam kont promujących się na stronie. Być może tylko największych graczy swojej konkurencji znajdziesz w Bibliotece, ale nie powinien to być argument przeciwko założeniu konta reklamowego. Gdyby tylko restauratorzy doceniali to narzędzie
i włożyli odrobinę chęci...
Nie musisz od razu prowadzić regularnych dużych, kosztownych kampanii.
Pochwalenie się czasowo ograniczoną ofertą, pokazanie istnienia, promocji, nowego wystroju po remoncie czy wielu innych tymczasowych sytuacji, to świetny bodziec do rozpoczęcia przygody z Facebook Business Managerem.
Pamiętaj, że brak Twojej konkurencji TERAZ
w Bibliotece Reklam nie oznacza, że z niej nie korzysta. Istnieje duże prawdopodobieństwo,
że wykorzystuje je dla konkretnych celów,
w określonym czasie i akurat TERAZ mogą nie być prowadzone żadne kampanie.