Jak się dobrze
zaprezentować światu?
Wizytówka Google (Google Moja Firma),
to całkowicie bezpłatne narzędzie, które umożliwia Ci zaprezentowanie Twojego miejsca, biznesu wszystkim użytkownikom Internetu w wyszukiwarce i Mapach Google.
Dlaczego więc miałbyś nie skorzystać
z darmowej promocji? A jeśli wykorzystujesz
to dobrodziejstwo, to upewnij się,
czy nie marnujesz jego potencjału.
Na szczęście prawie wszyscy zdają sobie sprawę z tego,
jak podstawowe jest istnienie w Wizytówkach Google.
Internauci wykorzystują je nie tylko do znalezienia konkretnej restauracji, ale na przykład wszystkich w danym mieście, najbliższych od obecnej lokalizacji, z najlepszymi ocenami, najczęściej odwiedzanych i ocenianych, na miejscu,
na wynos, z danym typem kuchni…
“Filtrów” dostosowanych do potrzeb klienta jest mnóstwo.
Internauci poszukujący w ten sposób mogą podjąć decyzję
już na tym etapie. Po wpisaniu jednej frazy, przewinięciu wyświetlonej listy, wiedzą według nich już wszystko.
Zdecydowanie więcej, niż na papierowym kartoniku.
Zaczyna się oczywiście od najbardziej podstawowych informacji, jak nazwa restauracji, numer telefonu, godziny otwarcia i adres.
Mając jednak taki potencjał, szkoda nie wykorzystać dalszych opcji- zwłaszcza w Twojej branży zdjęcia są standardem. Wideo lepiej odda urok? Nie ma problemu, też masz taką możliwość.
Możesz przypisać nawet typ kuchni, dodać opis, stronę,
gdzie Twoi klienci zamówią online, zarezerwują stolik, znajdą MENU. Mało tego, możesz przypisać wydarzenie, zostawić wskazówki dla zdrowia i bezpieczeństwa i wiele spersonalizowanych informacji.
Uf, mnóstwo, prawda? Za darmo, pamiętasz? Możesz przekazać dosłownie wszystko w jednym, najpowszechniejszym miejscu
w Internecie.
Zdarzy się, że Wizytówka Google będzie pierwszym miejscem,
w którym spotkasz się z potencjalnym klientem.
Oczywiste więc, że chcesz zrobić jak najlepsze wrażenie.
Co przyciąga najbardziej? Zdjęcia i opinie.
Jasne, w zależności od tego, czego szuka użytkownik, będzie kierował się bardziej indywidualnymi wytycznymi,
ale zdjęcia i opinie zazwyczaj przykuwają największą uwagę niemal natychmiast.
Jeszcze bardziej przykuwa, a w zasadzie uderza ich brak. Na ilość opinii masz ograniczony wpływ, na jakość opinii masz znaczny wpływ, ale za wizualną stronę odpowiadasz w 100%.
Opinie klientów są czynnikiem wpływającym na pozycjonowanie Twojej restauracji w Internecie, źródłem informacji dla innych użytkowników, a także Ciebie. Liczy się zarówno ilość, jak
i jakość. Dla dobra klientów, restauracji i sukcesu Twojej restauracji w Google, reaguj na opinie.
Jest to dla Ciebie szansa
na podziękowanie za pochwałę klienta, zaproszenie
do ponownej wizyty, ale także możliwość sprostowania negatywnego komentarza, który wprowadza w błąd.
Usunięcie niekorzystnej opinii jest możliwe tylko, jeśli łamie ona regulamin. W przeciwnym przypadku musisz wyjaśnić sytuację, ustalić źródło problemu i działać. O reagowaniu na krytykę pisaliśmy więcej:
Mamy nadzieję, że Twoja restauracja tylko zachwyca i wszystkie słowa krytyki będą kwestią do sprostowania.
Wiesz już, że dzięki Google Moja Firma możesz wiele przekazać, a dzięki temu zyskać. Prawdziwą skarbnicę wiedzy stanowią statystyki udostępniane przez Google. Ta magiczna zakładka powie Ci wiele o wizytach użytkowników. Dowiesz się między innymi, jaka była ilość interakcji w danym okresie,
po jakich hasłach wyszukiwania
(a nawet w jakiej ilości) wyświetlano Twoją wizytówkę,
a także czy ktoś trafił na nią wyszukując bezpośrednio
czy pośrednio.
Jest to stale udoskonalana i poszerzana funkcja,
a już na tym etapie pozwala na wyciąganie wniosków. Wykorzystaj tę opcję do jeszcze lepszego zarządzania restauracją.
Wizytówki Google również są pozycjonowane, czyli sortowane
w wyszukiwarce i Mapach Google w pewnej, domyślnej kolejności. Aktualizując informacje, odpowiadając na opinie, poszerzając dostępne już dane o kolejne, dajesz znać Google’owi, że jako restauracja żyjesz, masz się dobrze,
Twoje dane są na bieżąco dostosowywane.
Co dzięki temu? Twoja restauracja jest lepiej widoczna,
czyli pojawia się wyżej, nad innymi, a przy okazji zyskujesz zadowolenie klienta, którego częstujesz świeżutkimi informacjami z pierwszej ręki (oby w otoczeniu apetycznych, zachęcających zdjęć). Jak widzisz, minimum wkładu
może realnie zaowocować.